Конспекти уроків

Тема: Мистецтво аплікації.  Урок узагальнення та систематизації знань і вмінь з теми «Аплікація як вид художнього оздоблення виробів».
Мета: узагальнити та систематизувати знання, вміння учнів з теми «Аплікація як вид художнього оздоблення виробів»; розвивати допитливість, творче мислення, естетичний смак; виховувати акуратність, наполегливість, уважність, працелюбність.
Обладнання уроку: тканина, нитки, голки, ножиці, комп’ютер, проектор, презентація, магнітофон, роздатковий матеріал.
Наочність: вироби, оздоблені аплікацією, ескізи аплікацій, ялинка.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Доброго дня, дорогі друзі! Мені приємно знову бачити вас і ділити радість щирого спілкування з вами. Незабаром  різдвяно-новорічні свята, які ми дуже любимо та з нетерпінням чекаємо. У кожній родині зберігаються певні традиції  щодо відзначення цього свята. Однак, завжди одним із головних атрибутів цих свят є лісова красуня – ялинка. Напередодні нашого уроку, ми вирішили, що ялинку в класі оздобимо власноруч виготовленими іграшками. Хочу відзначити, що завдання ви  виконали чудово, бо кожна з вас вклала частинку фантазії, вміння у своє творіння. Всі ялинкові прикраси ми склали у скриньку та сьогодні планували прикрасити ялинку. Однак трапилась надзвичайна подія. Злий чарівник зачаклував  нашу скриньку магічними стрічками. Щоб подолати цю магію ми  повинні виконати 12 завдань, які є у конвертах. У кожному конверті є номер літери, яку  можна відкрити. Виконавши  всі завдання, ми відкриємо певний напис, захований під чудовими аплікаціями.
Отже, спільними  зусиллями, я впевнена, ви швидко здолаєте всі перешкоди і красуня-ялинка засяє яскравими вогнями.
ІІІ. Повторення  навчального матеріалу.
Завдання:
1. Продовжте  речення. Аплікація – це…..   (Буква №9)
2. Вкажіть види аплікацій, які зображено на слайдах. (Буква №6)
            
3. Розробити  ескіз новорічної    аплікації використовуючи програму Paint. (Буква №11)
4. Відгадайте загадки, у яких йде мова про матеріали та інструменти для виготовлення аплікацій. (Буква № 4)
                                                                                                                                                                                                                      Тепленьке, м’якеньке,  пружне і тоненьке,
 Біленьке, до того ж, неначе сніжок.
 Скажіть же, будь-ласка, яке волокно?       (Бавовняне)

            На полі я був синенький,
            Край води я  був біленький,
            Опинився у човнику швиденькім,                      
            Поті під ножиком гостреньким.        (Льон) 


Майстер викував уміло два однакові ножі,
Дуже зустрічі зраділи, два однакові ножі.
Обєднались, й розєднати їх уже ніхто не зміг.
Підкажіть, як називати почали відтоді їх.       (Ножиці)
             Тонка, довга, одновуха, усіх людей одягає, а сама одягу немає.      (Голка)
5. У чарівній скриньці є  інструменти та матеріали для виготовлення аплікацій. Необхідно із заплющеними очима, на дотик, визначити, який предмет у руках та пояснити  його призначення. (Наперсток, олівець, нитки)  (Буква № 8)
6. Виправте помилки у тексті про правила  безпечного користування голками та праскою. (Буква № 7)
      Правила безпечної роботи з голками.
1. Зберігати голки та шпильки на столі без нитки.
2. Використовувати для шиття зігнуті, іржаві голки.
3. Зламані голки викидати у смітник.
4. Вколювати голку в робочий одяг.
Правила безпечної роботи  при користуванні праскою.
1. Вмикати та вимикати праску з електромережі можна мокрими руками.
2. Під час прасування залишати праску на тканині, коли пролунав дзвінок мобільного  телефону.
3. Перевіряти температуру  нагрівання праски, доторкнувшись до підошви праски.    
7. Вкажіть вимоги до виконання шва  «голка вперед». (Буква № 2 )
8. Виконайте зразок петельним швом. (Буква № 3)                  
9. Виконайте  візерунок  тамбурним швом. (Буква №1)   
10. Із запропонованих літер складіть слова – назви оздоблювальних матеріалів для виконання аплікацій. (Буква №10 )
11. Вкажіть вимоги до остаточної обробки виробу, оздобленого аплікацією. (Буква №5)
12. Вкажіть способи оформлення виробу з аплікацією. (Буква № 1)
ІV. Підсумок уроку.
Всі завдання ви успішно виконали! Молодці! Усі злі чари подолано. А тепер прикрасимо нашу лісову красуню. (Звучить колядка “Тиха ніч”, учні прикрашають ялинку).
На верхівці ялинки розмістимо ангела – символ Божої опіки. Нехай  він оберігає кожного з нас, наші родини та всю Україну.
Ви подолали  всі уявні перешкоди, але прекрасно розумієте, що зло  існує не лише у казках, але й у реальному житті. У багатьох родинах ці свята  будуть затьмарені турботами та хвилюваннями за рідних та близьких  на сході України.
Напередодні ми вирішили, що ще одну скриньку  із новорічними  побажаннями та прикрасами   ми надішлемо воїнам АТО та дітям Донеччини   і Луганщини. Тож даруймо велику любов ваших маленьких сердець всім, хто цього потребує та підтримаймо  всіх добрим словом і вчинком.  Будьмо впевнені, що добро завжди перемагає зло!

Колядка Нова радість стала…

Немає коментарів:

Дописати коментар